Pretty in pink

BWT ondertekent een samenwerkingsakkoord met Sahara Force India.

13.6.2017 15:35

Dankzij BWT, de Europese marktleider in watertechnologie, krijgt Sahara Force India een gloednieuw aanzicht. In het Formule 1-seizoen van 2017 racet hun VJM10 in het roze, magenta en zilver, kleuren die wijzen op een langdurige samenwerking tussen BWT, het Oostenrijkse watermerk, en het Formule 1-team Sahara Force India. De nieuwe kleuren zullen voor het eerst te bewonderen zijn in de openingsrace van het seizoen, de Grote Prijs van Australië in Melbourne. Het akkoord betekent voor BWT een eerste stap in de wereld van Formule 1 en het bedrijf kan op die manier zijn unieke waterbehandelingssystemen (bv. de BWT Magnesium Mineralizer) promoten, dankzij de wereldwijde populariteit van de sport.

BWT’s visuele aanwezigheid wordt verder versterkt via de roze helmen van rijders Sergio Perez en Esteban Ocon. Dr Vijay Mallya, teamleider en algemeen directeur van Sahara Force India: “De komst van BWT in de Formule 1 is enorm belangrijk nieuws en onze samenwerking is een van de belangrijkste wapenfeiten in ons 10-jarig bestaan. Het is een teken van hoever wij als team dankzij sterke resultaten zijn gekomen. Eveneens symboliseert dit ons overtuigend commerciële succes gedurende de winter. In 2017 zijn onze auto's uitgevoerd in een levendig nieuw en sjiek mat kleurenschema. De wijziging van de kleuren van onze auto's wijst op de kracht van deze nieuwe samenwerking en maakt de intenties van BWT als nieuwe speler in de Formule 1 heel duidelijk.” Algemeen directeur van BWT Andreas Weißenbacher over BWT’s beslissing een Formule 1-team te sponsoren: “De samenwerking met Sahara Force India is een belangrijk deel van onze strategie om ons merk wereldwijd te profileren en zal de bekendheid van ons product vergroten. Met de Formule 1 - de topdivisie van autosport - delen wij de passie: in ons geval betekent dit het bereiken van de best mogelijke normen voor het levenselixir dat H2O is, waarbij wij alles uit de kast halen om zowel te voldoen aan de vereisten voor kwaliteit, gezondheid, veiligheid en hygiëne, als de ontwikkeling van nieuwe technologieën te bevorderen.”

Iets over het Sahara Force India Formule 1-team
De voorbije 10 jaar is Sahara Force India uitgegroeid tot een van de succesverhalen uit de motorsport. Jaar na jaar bekleedde het team, met als basis Silverstone, steeds vaker de voorste gridposities, met als beloning in 2016 een vierde plaats in een opmerkelijk Formule 1-kampioenschap. De wereldwijde aantrekkingskracht van het team nam toe dankzij het sterke presteren op de racebaan, groeiend aantal sponsors en de komst van toptalentracers als Sergio Perez. Het aantrekken van jonge superster Esteban Ocon, die in 2017 aan de zijde van Perez zal rijden, zorgde voor een van de meest spraakmakende rijdersduo's in Formule 1 en verschaft het team de nodige energie om verder te bouwen in het nieuwe raceseizoen op de reeds behaalde resultaten. www.forceindiaf1.com

Iets over BWT
De Best Water Technology Group (BWT) is Europees marktleider in watertechnologie. Met zijn 3.300 werknemers wil het bedrijf de klanten in de privé-, industrie-, zaken-, hotel- en openbare sector vernieuwende, economisch en ecologisch verantwoorde technologieën aanbieden die garant staan voor een maximale veiligheid, hygiëne en gezondheid in het dagelijkse gebruik van water – het kostbare levenselixir. BWT staat voor spitstechnologie in waterbehandeling en -diensten voor drinkwater, pharmaceutisch water, proceswater, verwarmingswater, boilerwater, koelwater, water voor aircosystemen en water voor zwembaden. Onze teams voor onderzoek en ontwikkeling maken gebruik van de recentste procesmethodes en materialen, om producten te creëren die zowel ecologisch als economisch verantwoord zijn. Een sleutelrol is hierbij weggelegd voor de reductie van het energieverbruik van die producten als van de CO2-uitstoot. www.bwtgroup.com