BWT – Best Water Technology

Europa’s leider op het gebied van watertechnologie

De Best Water Technology Group is in 1990 opgericht en vandaag de dag is het bedrijf Europa´s marktleider op het gebied van watertechnologie. Ongeveer 3600 werknemers zijn bezig geweest het einddoel te verwezenlijken: dagelijks via innovatieve, zuinige en ecologische waterzuiveringstechnologieën de hoogst mogelijke veiligheid, hygiëne en gezondheid bieden aan klanten uit particuliere huishoudens, de industrie en de handel, hotels en de gemeenschappen.

Feiten over het bedrijf:

• Het wereldwijde partner netwerk van BWT bestaat uit duizenden mensen die werkzaam zijn als loodgieter, architect, in de buitendienst of als onderhoudspersoneel en die zich inzetten voor de verwezenlijking van het einddoel: dagelijks via innovatieve, zuinige en ecologische waterzuiveringstechnologieën de hoogst mogelijke veiligheid, hygiëne en gezondheid bieden aan klanten uit particuliere huishoudens, de industrie en de handel, hotels en de gemeenschappen. Water - de ultieme bron van leven.
  • Vier productielocaties in Europa
  • Onderzoek en ontwikkelingscentra in Frankrijk, Duitsland en Zwitserland
  • Wereldleider in knowhow van alle aspecten van waterzuivering

Water - een schaarse grondstof

Het lijkt alsof er op deze aarde water in overvloed is. Meer dan 2/3 van het aardoppervlak bestaat uit water. Ongeveer 97% van alle wateraanvoer ter wereld bestaat uit zout water. Een groot deel van de zoetwatervoorraad is opgeslagen in gletsjers, poolkappen en sneeuw. Dat wil zeggen dat minder dan één procent van de watervoorraden bestaat uit natuurlijk waterbronnen die geschikt zijn als drinkwater. Met deze feiten in het achterhoofd vormt het voorzien van ieder mens van schoon water een echte uitdaging.

Water is de bron van leven - en daarnaast onze voornaamste voedingsbron. Een gezonde volwassene heeft ongeveer 2,5 liter vocht per dag nodig om zich goed te voelen en zijn lichaam optimaal te laten functioneren. In Duitsland verbruikt iedere persoon dagelijks ongeveer 130 liter water, met name voor lichaamsverzorging, koken en wassen. In de landbouw, handel en industrie bestaat er een dagelijkse behoefte aan proceswater voor de productie. Velen zijn zich niet bewust van het feit dat zich in alle voedselbronnen en industriële producten water bevindt, dat nodig is voor de productie. Dit komt bijvoorbeeld voor één kop koffie neer op 140 liter water, voor één spijkerbroek op 5400 liter en voor één personenauto op wel 450.000 liter. In de afgelopen eeuw is de consumptie van water bovendien verzesvoudigd; dit zal rond 2050 nog eens verdubbeld zijn.

Om deze reden is BWT aan de slag gegaan met innovatieve oplossingen voor de behandeling van het water dat iedere dag wereldwijd voorhanden is. Bijna overal waar zich water bevindt:

• drinkwater
  • mineraalwater
  • ultrazuiver water voor de farmaceutische branche
  • water voor zwembaden
  • verwarmingswater
  • proceswater
  • water in boilers en koelingssystemen
  • water in airco's

De innovatiecentra van BWT zijn pioniers op het gebied van technologie. Om deze leidende positie vast te houden onderzoekt, ontwikkelt en optimaliseert men voortdurend processen die overal ter wereld gebruikt worden om water van uitstekende kwaliteit te maken.

Water van de beste kwaliteit voor de eindconsumenten
Het partnernetwerk van BWT op het gebied van waterbewerking bestaat uit duizenden onderhoudsmedewerkers, loodgieters, planners, architecten en hygiëne-experts. Of het nu gaat om het ingangspunt (PoE) van de huishoudelijke waterleiding of om het gebruikspunt (PoU) van water: de producten van BWT hebben zichzelf al in miljoenen toepassingen bewezen. BWT heeft, met zijn waterzuiveringsproducten op PoE's, een reputatie opgebouwd onder huiseigenaren en bouwbedrijven. De nieuwe tafelwaterfilters voor de (voor)bereiding van zowel kraanwater als koffie en thee (onder andere) hebben ertoe geleid dat het bedrijf ook op het gebied van PoU-toepassingen de doelgroep (namelijk particuliere huishoudens) aanspreekt. Momenteel werkt BWT aan een brede communicatiecampagne, die deze innovatieve producten voor een perfecte waterkwaliteit onder de aandacht van de consument brengt.

Verantwoordelijkheid voor het milieu
Dankzij de unieke en hoogwaardige membranen voor brandstofcellen en batterijen, draagt BWT bij aan het ontwerp van een schone en duurzame energiebron voor de 21e eeuw. De werknemers die zich bezighouden met onderzoek en ontwikkeling, zijn met de modernste methoden aan de slag gegaan om nieuwe processen en materialen te creëren, met milieuvriendelijke en zuinige producten als einddoel. Een belangrijk aspect is het terugdringen van het energieverbruik van de producten, hetgeen op zijn beurt leidt tot een lagere CO2-uitstoot. De combinatie van ecologische, economische en sociale verantwoordelijkheid met de modernste technologieën en de permanente productontwikkeling vormt een aanzienlijke bijdrage aan de groei van het bedrijf.

Overige informatie

BWT aandeelBWT Key ratios